Saturday, October 10, 2009

Energi

Jag visste inte att det skulle blir så utmattande; att göra ett frimärksexponat med 5 ramar, dvs 80 A4-ark. Igår kväll satt jag och försökte jobba igenom Krigsfångebrevkorten, fyra stycken, säkert en timme, men det gick inte, jag bara satt och stirrade. Gick till sängs, läste en mikroskopiskt kort stund, och sov, sov, sov i 9 timmar (bara två avbrott för toabesök)... Har vilat en stund i eftermiddag också. Nu är det bara fram till fredag kväll, då måste vi hänga upp våra monterade samlingar. Katalogen har kommit, det känns stort att se sitt bidrag: Titel och kort introduktion. Och skissen var jag blir placerad i salen. Rätt så centralt, så jag är nöjd. Har monterat 33 ark, har printat 7 till, som jag tänkte montera ikväll. Får kanske ta en tur till jobbet och printa mera imorgon.

Mina mycket korta lässtunder före blackout på kvällen tillbringas med veckans boktips: 'FOXFIRE: Confessions fo a Girl Gang' av Joyce Carol Oates.

No comments: