Monday, August 01, 2011

Mina första självständiga avhandlingar

Ingenting.

Datum 1/4 1978. Blad nr 1.

Ingenting är en viktig sak. Vad är ingenting? Svar: Det kan vara ett ord. Det kan vara en massa olika saker.
Ingenting är två ord:
Ingen=ingen + ting=sak = ingen sak.
Det är ingen, sak.
INGENTING
Louise.
-----


-----
Gräl

Datum 1/4 1978. Blad nr 2.

Gräl måste finnas. Gräl lättar upp stämningen, om man inte grälar ibland blir stämningen tung och tryckande. Men gräl är inget roligt. När vuxna grälar blir barnen inte glada, men efteråt, när grälet är över blir barnen glada.
När barnen grälar försöker dom vuxna antingen skilja barnen åt eller så skrattar dom.*Storgräl med en 3-6 stycken är ovanliga, men gräl med en 2-3 stycken är vanliga.
Gräl är viktigt.
GRÄL.
Louise.
*Det förekommer mest hos politikerna.
-----

1 comment:

Xanthoria said...

Jag har lust att kommentera: Jag tycker att det är mycket intressant att jag skrev dessa texter på eget initiativ, hemma (inte på skolan), och på ren instinkt fick till relativt strukturerade texter. Inte så pjåkigt! Jag säger till mig själv, Louise 10 år: BRA, fortsätt så!