Sunday, July 31, 2011

Semestersammandrag

Det är söndag och denna dagen startar med dimma, typisk morgondimma nära havet. Svalt och stilla.

Imorgon börjar jag jobba igen. Semestern har varit bra och fin. Den blev ungefär som jag hoppades. Vi var hemma först, sedan nästan två veckor i Skåne, sedan hemma igen. Vi har jobbat mycket i Hans hus, som han sålde precis innan semestern. I Skåne exkurerade vi mycket, men hade gärna fortsatt ett tag till! Vi hann med över 50 kyrkor i "Xanthoria calcicola-projektet"! Och så var det skönt att träffa min mamma, pappa och brorsan! Jag har hunnit läsa ganska mycket, bl.a. omläsning av Zen, and the Art of Motorcycle Maintenance och påbörjat en spännande resa in i Borges författarskap. Och min ekonomi har hämtat sig efter all renovering hösten/vintern 2010! Vi har hunnit prata mycket, skratta, gråta, och prata ännu mer!

Och det är inte länge till jag ska vara ledig igen. Den 9 augusti reser jag till Frankfurt. Luise, som jag är gudmor till, börjar i 1:a klass den 10 augusti! Och då får jag vara med!

No comments: