Thursday, August 27, 2009

Samhällsekonomi

Jag lärde mig en viktig sak idag: MS kostar det svenska samhället 5 miljarder kronor. Eftersom norrmännen är hälften så många, är det kanske 2,5 miljarder här. Av detta är bara 10 % medicinering! Nu måste jag verkligen sluta tänka på att min nya medicin är dubbelt så dyr som de andra!

CityMaid är här: Det luktar gott inne från lägenheten! Idag tror jag de har ett lätt jobb, det var inte speciellt lortigt(?).

P.S. Jag försöker få min läkare att ge mig en neuropsykologisk undersökning, men han verkar inte fatta hur de står till. Jag tänker TJATA varje månad!

2 comments:

EvaP said...

Men...jag har missat helt att du har MS. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, läste din glädje över att du orkade gå till och från Bastejonen (eller något).

Jag har en handikappad mamma och är glad över att jag är frisk även om jag inte tänker på det varje dag.

Kärlek till dig.

PS Mina problem med en usel helg i Malmö känns helt plötsligt ganska tramsigt.

Xanthoria said...

Jo, livet är fullt av 'tramsiga' problem och bekymmer - men de är en viktig del av livet, och de försvinner inte bara för att något 'stort och farligt' dyker upp!