Sunday, August 16, 2009

Fragment av ett ebrev

En fruktansvärt grå och regnig dag i Bergen; jag är ensam på gamla Botanisk (FBI) på RFB; det känns en aning nostalgiskt...

Denna eposten är en varning/advarsel:

Det sägs nu från flera håll att flyttningen till de nya imponerande BIO-byggnaderna vid HIB kommer att ske i oktober.

Jag och Kenneth organiserar flytt av DNA labbet. Jag vill redan nu ta ett eget initiativ för lichenologin. Den är utdöd på BIO. Och av lichenologerna på DNS (BM) kan ni kanske inte förvänta alltför mycket förståelse för DNA extrakt o lign. Men som BM-anställd vill jag gärna göra vad jag kan så att inte erat material går tapt...

Därför: Ni måste snarast aktionera i förhållande till kemikalier, DNA-extrakt, PCR-produkter o lign, som ni (och ex-studenter, samarbetspartners...) har lagrat i frysrummet next door till vår gamla lilla DNA-lab! Risken är annars att det blir glömt och/eller kastas (och det hade jag tyckt var mycket tråkigt). Ingenting flyttas med automatik med labbet; alla ägare måste ta vara på sina ting själv.

Nu: kaffe!
-----

No comments: