Monday, July 06, 2009

Shopping spree

Tänk, tvättkorgen är HELT TOM!

I dag åkte jag till sta’n för att shoppa – tänk, shoppa! Jag hade bestämt mig för att shoppa loss på Galleriet denna första vardag på semestern. Först elektrobutiken, där jag lämnade in mitt gamla (20 år?) strykjärn och köpte ett nytt, Braun Freestyle. Den affären ligger på gatuplanet, men därefter var min plan att åka upp till översta våningen och arbeta mig neråt. Först Bergen Beauty Clinic och köpa krämer till min oroliga hud på hakan och boka tid till nästa torsdag. Sedan Till Bords, där jag kollade lite på vilka typer av drinkshakers de har, men hur ska jag kunna välja?! Så frågade jag i dvd-affären om de har In Treatment, svar; ja, de första två säsongerna. Jag får kanske köpa dem om vi missar för många avsnitt nu i sommar, vi är redan efter första veckan beroende. På Hennes & Mauritz hade jag oväntat mycket energi, och provade tre plagg varav en byxa! Det blev köp av en kortärmad blus för 99 kronor. Lindex: underkläder och Body Shop: olivbodybutter och jordgubbsduschkräm. Var inom Fotoknudsen och kollade på kameraväska (osäker på storlek, så det blev inget köp) och en annan affär och såg efter ny hårborste (hade ingen).

Tror det var allt på Galleriet… Värsta shoppingturen på många år! En skön lunch på Telegrafen (Kafe Malibar) med en stoor latte.

Så blev det goda gamla 90-bussen till Sletten Senter för att köpa middag och jordgubbar och hämta paket på Posten med vår router – äntligen ska vi få trådlöst internet! Och där, i mataffären Meny, hittade jag en sådan hårborste som jag behöver (29,90 NOK)!

No comments: