Saturday, July 04, 2009

Ferielørdag

Idag: 1:a semesterdagen! Buss till Bystasjonen, för jag var helt enkelt tvungen att ta en tur till bibblan. De har sommaröppet, vilket innebar att de redan hade stängt igår när jag kom klockan kvart i fyra... Jag hade läst färdigt Alan Hollinghursts The Swimming-Pool Library, och bara måste ha mer av honom. Idag lånade jag Booker-pris-vinnaren The Line of Beauty, och har redan läst ett kapitel i baden-baden-stolen på balkongen innan solen kom. Medan den första var skriven i jag-form, så är den senare (skriven 15 år senare, tror jag) i tredje singular (Nick). Gillade inte det, tror att den blir svårare att komma in i, vi får se.

Fick ett infall och gick inom frisörsalongen på Bystasjonen på väg till bibblan och frågade om de hade en drop-in tid. Jag kunde få komma till med en gång. Jag tänkte bara klippa av "svansen" och ta litegrann på luggen. Men hon klippte av rejält, så nu har jag bara precis nedanför örsnibbarna; någon slags bob. I denna värmen är det så skönt att slippa håret i nacken!

På Meny har de denna smoothie - den är god!


P.S. Man får vara ledsen! Jag är ledsen för att någon som bar musiken med sig har lämnat oss...

No comments: