Wednesday, July 22, 2009

Rehab: kropp och hjärna

Detta är rehabilitering för mig: H och jag tar en promenad upp ”kommunebacken” och längs gångvägen in i Sædalen. Jag vilar medan han går en sväng till. Sedan vänder vi och går hem. Vid toppen av kommunebacken är jag trött i benen. H har gått för att handla, så jag tar mig själv ned. Utan att kissa på mig. En gångstav är till hjälp och stöd, vilket behövs när trötta ben blir okontrollerbara och lätt spastiska… Nu vilar jag i stolen på balkongen och det känns bra – alla promenader är triumfer!

Jobbade med helsaksexponatet i går, och det blir antagligen 5 ramar (= 80 ark)! Går igenom de sista sidorna i dag, så att jag kan börja färdigställa och montera arken. Det är knepigt, men tillfredsställande – och också en del av min egen plan för rehabilitering.

Jag har basilika, persilja och dill i krukor på balkongen. Det gör mig glad! Nu ska jag läsa lite och tänka på att skriva och på att montera sidor till exponatet.

No comments: