Sunday, July 03, 2011

Semesterprojekt

Semestern blir massvis med avkoppling och lata dagar, men dessutom ska vi ambitiöst jobba genom sydvästra Skåne i vårt fältarbete! Fast på ett sätt så är fältarbetet också naturligtvis jätteavkopplande, för man hinner inte tänka på någonting annat! Och så blir det väl en del städning av HHBs hus, som han sålde i förrgår... Annars har jag tänkt att detta skulle bli en sommar med mycket skrivande, eftersom jag har lust att jobba mer medvetet med mina texter. Därför lånade jag två böcker på biblioteket om att skriva, den ena heter "Essayskriving kort og klart" (OM Moen, 2011). Och inser att det är som Eva (tror jag det var) skrev, att för att bli bättre på att skriva, så måste man skriva... Så då passade det ju bra, att den 1 juli, som ju var min första semesterdag, så skickade en medförfattare ett manuskriptutkast. Och bl.a. vill att jag ska skriva på introduktionen; och ja, det blir en passande och utmanande del av sommarens "Louise skriver"-träningsprojekt!!!



"Husk at én times konsentrert jobbing - mens du er våken og opplagt - er bedre enn fire timers sløv titting ned i en bok." (Moen, p. 11)

No comments: