Sunday, April 18, 2010

Summa söndag kväll

Det hjälpte att ha påskledigt, tycker jag. Känner mig inte fullt så dränerad längre, och energin kanske till och med kan vara på väg tillbaka. Förra veckan var det en kick att helt ensam klara hela faktureringsjobbet – 16 räkningar som ger ca 112000 NOK in till labbet, så nu är kontot på plus igjen… Det var också en positiv överraskning att jag klarade att gå ut på kvällen både på onsdagen (Marit Voldsæter ”Drit i å danse”) och fredagen (fyra rätters middag med ’vinpakke’ samt kaffe med konjak på Naboen), utan att bli helt utslagen!

I dag har jag dessutom kommit igång med att fylla en del luckor i min frimärkssamling Sverige, som jag har i Leuchtturm-album. Jag har mycket material och dublettsamlingar, men har inte orkat komma till skott med att sätta in i de serier som kräver lite bestämningsarbete med hjälp av Facitkatalogen. Till exempel ”Stående lejon” (Facit 140-148), där det är flera typer, taggningar, etc.

Nu är det halvtidsvila i Brann-Vålerenga (0-1).

No comments: