Sunday, September 06, 2009

Hobby och/eller jobb

Jag ska skriva en kort sammanfattning av Lunda-trippen, men det får vänta. Varje sekund som jag hellre vill jobba med exponatet ska användas till just exponatet!!! Vetenskapen får också vänta. Och jag märker att en del plikter på jobbet inte precis är prio no 1 i dessa tider. Jag tänker inte ha dåligt samvete för det. Stackars studenter etc, men det är inte säkert att de märker något. Jag önskar att jag sagt nej till undervisning i år! Men det kändes litegrann som om det faktiskt eventuellt kunde vara sista gången någon frågade mig just i år. Jag är ju inte vetenskapligt anställd längre, men tekniker! Och sådana borde inte undervisa!?

P.S. Tack! Jag kommer aldrig att sluta att vara kär i Zlatan!

1 comment:

Xanthoria said...

Erik Huseklepp är en annan favorit, men precis som man kan älska alla sina barn, kan jag gilla flera fotbollsspelare, eller hur?