Sunday, December 28, 2014

Juleferie / jullov: Tankar om jobb

År 2014 är snart över. Segrar, nederlag och många vardagar.
Jag tänkte bara skriva litegrann om jobbet. Fast det handlar om varje vardag, 7 1/2 timme per dag fem dagar i veckan. Och mycket tänkande på fritiden; men jag har blivit bättre med tiden på att skjuta undan jobbtankarna. (Inklusive tankarna som handlar om "tänk om jag en dag, snart, inte orkar jobba mer?")

Nu behärskar jag den dagliga driften av DNA-Lab, tycker jag. Det nya 2014, Ion Torrent Personal Genome Machine, har krävt mycket tid och energi. Tur att vi är tre tekniker på DNA-Lab (två senioringeniører och en overingeniør)! Vi kompletterar varandra och hjälper varandra på ett bra sätt. Och iår har vi också haft en trainee; utan honom så hade det varit mycket tyngre.

Nästa års utmaning blir att jag blir skyddsombud (suppleant; vara).

Nog om jobbet! Jag måste nog åka dit imorgon...


2 comments:

Xanthoria said...

Årets tips: Håll klagen och lyssna!

Xanthoria said...

Klaffen, alltså; håll klaffen!