Wednesday, October 23, 2013

Mitt i veckan

Igår kom jag inte till jobbet förrän kvart i nio; idag klarade jag strax efter åtta! Det är mörkt på morgonen, särskilt nu när regnet kom och molntäcket ligger lågt.

Såhär kan en vanlig onsdag starta. Jag hänger av mig jackan och tar på labrocken. Går in på labbet (Post-PCR) och stöper två agaros-geler. Plockar undan i dragskåpet, tömmer diskmaskinen i Instrumentrummet. Går ut från lab, sätter igång vattenkokaren, sätter in disk och startar diskmaskinen och torkar diskbänken i miniköket. Vissa personer stökar bara till, men torkar aldrig av. Medan vissa är samvetsgranna. Intressant skillnad, men jag har en teori att det är i kategorierna försteamanuenser och professorer men finner de flesta "bovarna". Lagar en kopp te och sätter mig framför dataskärmen. Kollar epost och går igenom listan över vad jag bör hinna genom idag. Funderar på om jag pallar att gå på "Teknikerforum" kockan 12:15.



No comments: