Sunday, October 20, 2013

Dagens meny

Det har verkligen varit en bra helg - en fin hösthelg! Igår var jag på bibblan, men hann även med en del inköp som behövdes, köpte bl.a. en vaddetnuheter lågenergi- glödlampa med lång livstid till skrivbordslampan.

Idag har vi (HHB) dammtorkat och (LL) kört en runda med dammsugaren. Intressant att se hur det går nu när vi inte har CityMaid mer! Dessutom har jag bl.a. placerat in mitt helsaksexponat i sina pärmar. Tänk att jag fick 76 poäng på Frefil 2013 i Fredrikstad! Jag är mer än nöjd och har fått ny inspiration att fortsätta utveckla det! Efter Bergen Hundre var jag besviken och lät exponatet sova i mer än ett år. Men nu... så... Se lot 475 här... Ser fram emot visning nästa helg!

Söndagsmiddagen blev en trerätters, vilket är ovanligt hos oss! Förrätt: tre ostar och flatbröd. Huvudrätt: kycklingwok röd curry och chili. Efterrätt: chokladmousse med vispgrädde. Note: nästa gång skal jag ha några Physalis-frukter som pynt på moussen! Den är väldigt chokladig. Och lättlagad! Eller kanske en passionsfrukt-granité hade varit en fin smakbrytning?!

Andra saker jag är nöjd med/ ser fram mot: Trebouxia-artikeln är accepterad och korrekturläst (dvs Lindblom & Søchting, in press), arbetet med både Ninas problematiska mollusk-sekvenser och Steffens problematiska lus-sekvenser ser ut att gå bra (det går åtminstone framåt), bra telefonsamtal med Stefan i fredags om två artiklar som blev en enda, att HHB har det väldigt bra tillsammans nuförtiden!

Vad jag är missnöjd med  - en annan dag!

No comments: