Thursday, August 23, 2012

Det regnar i Bergen

Regn både igår och idag. Igår kväll var det ett fantastiskt åskväder; det ville aldrig ta slut. Men jag somnade gott ändå! Håller på att tillfriskna efter en kort och lindrig förkylning, så kroppen är litegranna trött. Just nu sitter jag med en kopp te på balkongen, det må regna, men kallt är det inte. När CityMaid är klara med städningen, sticker jag till sjukhuset; det är dags för månadens kur.
Jag har läst ut "Kunzelmann & Kunzelmann" och "Unless" och vet inte riktigt vad jag ska gå vidare med. På fredag får jag en bok i bokcirkeln jag är med i; det är en av Ranelid. Jag har bara läst en enda bok av honom och det var nog någon gång på 1990-talet... Jag har reserverat en bok på biblan; "Just kids" (Patti Smith), men kön är evighetslång...
Och så hade vi övernattningsbesök måndag-tisdag! Mysigt.

No comments: