Sunday, May 08, 2011

Why Norway?

Kopierat från Fb:
"Våren 1988 blev jag ihop med norrmannen som bodde i min korridor på Sparta (studenboende) i Lund. I min blog kallar jag honom för H. Jag studerade biologi på andra året, han läste till civilingeniör (datateknik). Så småningom ( våren 1991) flyttade vi ihop på Kämnärsvägen. Jag blev doktorand i början av 1992. Efter några år när H blev färdig med utbildningen och fick jobb på Siemens i Oslo, köpte vi desutom en trerumslägenhet där. Våren 1997 lämnade vi studentlägenheten och jag bodde hos mina föräldrar i Flyinge medan jag skrev färdigt avhandlingen. Den försvarade jag den 12 december 1997 och sedan flyttade jag permanent till Norge. I mars 1998 fick jag mitt norska personnummer!


Därför blev det Norge!

Att förhållandet med H sprack efter 10 år, att jag flyttade till Trondheim och Bergen och rotade mig i här Bergen - är en annan historia!"

1 comment:

Xanthoria said...

För övrigt är det kanske så, att jag kallar min nuvarande sambo, kjæreste, förlovade också för H i denna blog?! Måste börja differentiera dem i texterna...