Saturday, June 06, 2009

En LÖRDAG

Jaha, vad står på programmet denna vackra soliga juni-lördag?! Sveriges Nationaldag och VM-kval i fotboll, var det ja. Hur ska du, Louise, markera och fira denna stora dag? Hm, låt mig se: Med en härlig förkylningshosta och en kväll ensam hemma medan min själs älskade roar sig med klassträff och fest från tidig eftermiddag till sen kväll! Jag får åtminstone den stora äran att stryka den nyinköpta skjortan, tack för det... Och så slipper ju alla att höra mina sura kommentarer om onödigheten för Skåne att fira Sveriges nationaldag. Skåne? Skåneland?

Ett glas vin blir det åtminstone, hurra! Nu ska jag kolla upp om fotbollen visas på någon tillgänglig TV-kanal, men jag tror väl inte det...

1 comment:

Xanthoria said...

Ingenting smakar något! Så jag sparar vinet till imorgon! Sött och saøt kan jag smaka, så sill och potatis och kokt ägg blev middagen. Tomaten med pesto smakade - kallt vatten. Och ensam hemma smakade - ingenting.