Friday, May 15, 2009

Kognitivt?

Var hos psykologen imorse; Psykologkontoret i sentrum (hittar ingen hemsida). Verkade som om han hade haft något slags "Halleluja moment" nyligen. Han föreslog att jag gör en övning och läser en bok. Jag fick en känsla att övningen är väldigt lik en jag läste om i senaste numret av Femina. I princip kan man säga att det handlar om visualisering. Jag ska göra den, jag lovar.

Sedan gick jag ända till Frimerkehuset och köpte de nya Leuchtturmsidorna för Sverige-albumet! Det var mitt "Halleluja moment" idag! Sedan gick jag ut på Bryggen och åt en god fisksoppa utomhus hos Bryggeloftet och sedan tog jag 90-bussen hem! Och gick upp från bussen! OBS hur mycket jag har gått idag! Det är en stor seger! Men nu måste jag lägga mig i Baden-baden på balkongen och vila...

1 comment:

Xanthoria said...

Nej, fel, det var inte samma som i Femina; där stod det om djupandning bara. Jag ska teckna min visualisering och scanna, så kan alla som vill få se min inre bild av processen.