Tuesday, March 17, 2009

Oppsummering

”Jeg har laget DNA ekstrakter av alle prøvene jeg fikk, unntatt R. echinata og R. n. sp. C. Spørsmålet er om der er DNA i dem alle. Fikseringen har stor betydning.”

Imorse låg jag och drog mig (steg upp 0745 istället för 0638…) och det innebär att jag inte sov ordentligt, men drömde; massor. Först drömde jag att HM satt i rullstol… Fast det var inte han, plötsligt var det en kvinna. Sedan drömde jag om oväder, säkert därför att jag hörde hur blåsigt och regnigt det var ute i verkligheten. Så jag drömde att det var översvämning utanför höghuset och på balkongen. Jag drömde att jag öppnade balkongdörren och vatten skvalpade in över tröskeln, så jag stängde dörren. Sedan drömde jag en tortyrdröm, och insåg att jag måste vakna och stiga upp!

Sedan gick jag i full storm och regn och hagel ner till bussen och blev våt på jacka och byxor. paraplyet som jag skickligt jonglerade med, skydade huvud och överkropp, inte mer. Medan jag väntade på bussen slog det om och blev soligt… Jag insåg plötsligt att jag har gått i höstkappan hela vintern och snart är det vår. Vad ska jag ha på mig då?

Idag ska vi beställa stolar! Och kanske en fåtölj.

No comments: