Sunday, January 18, 2009

Köttbullar julen 2008

Jag var inte nöjd med köttbullarna till julen. Använde samma recept som förra julen, men minskade mängden vätska i förhållande till ströbrödet. Jag önskade mig en konsistens som var lättare att forma till perfekt runda köttbullar. Och det uppnådde jag. Det blev flera middagar med små, runda och välstekta köttbullar. Men jag tyckte inte att smaken var riktigt lyckad! Den var aningens ’brödig’ istället för köttigt saftig/ saftigt köttig. Mitt mål är att experimentera och träna mer på köttbullerullning i år och fram mot julen 2009!

Utomhus är det plusgrader! Stark kuling, iallafall nästan, och så spöregnar det då och då. Jag är jättenöjd över att slippa minusgrader och snö och is! Så fort temperaturen går under noll, så reagerar min hud med ökad eksemaktivitet. Det är rätt konstigt att det är precis gränsen mellan plus som avgör.

Och nattens starka vindar medförde att jag tjänade två kronor! Två tomma aluminiumsburkar rullade runt på balkongen imorse. De kan jag panta!

No comments: