Tuesday, October 18, 2016

Skriva ikapp

Det går ju inte, att skriva ikapp! Så mycket händer, mest härliga och mysiga saker. Tänk att jag reste ensam till Oslo för att gå på konsert med The Cure! Med Robert Smith! I stora Oslo Spektrum! Ja, och så bra att jag reste redan söndag kväll, för att bo hos Einar och Siri de två nätterna före konserten! Då hann jag umgås med dem, jobba i herbariet, träffa folk, exkurera med Einar till X. fallax-lokalen, och sist men inte minst hälsa på min "ex-svärmor" på 82 år. Jag kallar henne det, men hennes son och jag var aldrig gifta och dessutom är det så längesedan vi blev "ex-" (1999)! Vi åt lunch hemma hos henne, drack kaffe och pratade i tre timmar. Det kändes bra!


Och så himla kul att jag fick träffa och hänga med Kenneths kompisar (och bröder och son) före och efter konserten! På natten hade jag ett mysigt enkelrum på hotell tvärs över gatan från Spektrum. Bra, nyrenoverat och mumsig frukost!


Och att jag klarade av allt som jag hade oroat mig för pga mitt lilla handikapp! Mestringsfølelse heter det på norska!

No comments: