Monday, September 24, 2007

Trött dag

Idiotgrannen under oss spelade musik mellan 1 och 2 inatt. Natt till måndag. Jaha.

Möte klockan 9 imorse. Hade inte fått något kaffe. Fick inte kaffe förrän klockan 11, när mötet var slut. Vi hade mötet på Bergen Vitenskapsenter "Vil Vite". Fint.

Sedan var jag uppom BIO på HIBen och kollade upp några grejor och pratade med C. Sedan gick jag upp till Realfagbygget och fick undan ganska mycket kontorjobb. Sedan åt jag lunch, vi var många idag. Sedan gick jag ner til HIBen igen och hälsade på studenterna, de två sista grupperna var på lab och bestämde sina djur. Så nu är fältdelen av BIO300 avslutad!

När jag hade pratat lite med assistenterna, tog jag alla studentgruppernas vattenprov med mig och reste ut till Sandviken. Levererade proverna till Chemlab, som ska analysera P (fosforhalt). Det var trevligt, de har trevliga lokaler med utsikt över fjorden.

Sedan tog jag bussen till Bystasjonen, gick en sväng på biblan, handlade mat på Meny, och så 90-bussen hem.

Trött, sömnig och trött. Och hungrig var jag. Så fort H kom hem, lagade jag middag, plommonkräm till efterrätt, nam.

Sedan har jag i stort sett legat i soffan.

Tog lite av disken, medan H lagade en kopp te till mig. Skickat en epost som jag hade glömt till Chemlab, och bloggar nu - men NU SKA JAG GÅ TILL SÄNGS och SOVA!!!

No comments: