"Litteratur (preliminär)
Jag har inte tänkt att vi skall använda en gemensam lärobok utan studenterna väljer litteratur utifrån förslag från en lista med möjlighet med egna tillägg. Ev. kan Alters & Nelson 2002 och delar av Sjøberg 2005 vara obligatoriska men då inte ingå i föreslaget sidantal.
Det finns dessutom en bra liten bok som heter
• The art of problem posing.
• Alters, B. J. & Nelson C. E. 2002. Teaching evolution in higher education. – Evolution 56: 1891–1901.
o
• Bowers, C.A. & Flinders, D.J. (1990) Responsive teaching. An ecological approach to classroom patterns of language, culture, and thought. – Teachers College Press, New York.
o
• Doll, W. E., Jr. 1993. A post-modern perspective on curriculum. – Teacher College Press, New York.
o Ikke I UiB – bestille?
• Freire, P. 1998. Teachers as cultural workers. Letters to those who dare teach. – Westview Press, Boulder.
o Ikke I UiB – bestille?
• Kapuscinski, R. 2006. På resa med Herodotos. – Bonniers.
o HF-bibl
• Mattsson, J.-E. & Lättman, H. 2004. Chaos and order in teaching and research. – Acta Univ. Ups. Symb. Bot. Ups. 34:1, 245–255. Uppsala
o Tønsberg?
• Säljö, R. 2000. Lärande i praktiken. Ett sociokulturellt perspektiv. – Prisma, Stockholm.
o PSYK-bibl (utlånt)"
Tuesday, September 11, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment