Tuesday, September 11, 2007

Syllabus

"Litteratur (preliminär)
Jag har inte tänkt att vi skall använda en gemensam lärobok utan studenterna väljer litteratur utifrån förslag från en lista med möjlighet med egna tillägg. Ev. kan Alters & Nelson 2002 och delar av Sjøberg 2005 vara obligatoriska men då inte ingå i föreslaget sidantal.
Det finns dessutom en bra liten bok som heter
• The art of problem posing.
• Alters, B. J. & Nelson C. E. 2002. Teaching evolution in higher education. – Evolution 56: 1891–1901.
o
• Bowers, C.A. & Flinders, D.J. (1990) Responsive teaching. An ecological approach to classroom patterns of language, culture, and thought. – Teachers College Press, New York.
o
• Doll, W. E., Jr. 1993. A post-modern perspective on curriculum. – Teacher College Press, New York.
o Ikke I UiB – bestille?
• Freire, P. 1998. Teachers as cultural workers. Letters to those who dare teach. – Westview Press, Boulder.
o Ikke I UiB – bestille?
• Kapuscinski, R. 2006. På resa med Herodotos. – Bonniers.
o HF-bibl
• Mattsson, J.-E. & Lättman, H. 2004. Chaos and order in teaching and research. – Acta Univ. Ups. Symb. Bot. Ups. 34:1, 245–255. Uppsala
o Tønsberg?
• Säljö, R. 2000. Lärande i praktiken. Ett sociokulturellt perspektiv. – Prisma, Stockholm.
o PSYK-bibl (utlånt)"

No comments: