Sunday, September 29, 2019

På tapeten

Jag var så trött igår, eftersom det hade varit lite för många aktiviteter i veckan. Roliga, men jag blir fatigued. Och så ville jag bli färdig med 24 DNA-extraheringarbpå jobbet, så jag kom inte hem förrän närmare sju fredag kväll. HHB var på klassträff, vilket var bra - jag kunde krascha ostört i soffan...

HHB reste till Fredericia igår morse, och kommer inte hem förrän sent ikväll. Jag njuter ensam hemma. Igår mystur på stan och på kvällen middag hos Hanstveits. Sträckläste Alex Schulmans bok «Bränn alla mina brev» (fick lite ångest över hur människor förstör sina egna och andras liv). Har fixat det sista på mitt exponat, och ska skriva ut och montera imorgon. Igår köpte jag garn, så nu har jag påbörjat Campside på Allvar! He-he. Och så måste jag ju städa på helgen, eller hur? Nu sitter jag på balkongen  i en småkylig vind. Höstfärger och skarp luft. Försöker leva i nuet, och hålla alla mina dåliga samveten på avstånd. Jag har ju fatigue; ett alibi. Nah

No comments: