Monday, September 23, 2019

Inspo

Denna veckan har jag lovat mig själv att jag ska ta tag i ett nytt projekt på DNA Lab, som jag har prokrastinerat i veckor! Har dåligt samvete, ja. Stackars forskaren, som är ganska ny, och så behandlar jag honom så styvmoderligt. Nåja, idag ska jag börja vara seriös, alltså!

Helgen som gick var sommarvarm, men med detdär höstiga septemberljuset. Och tidiga, mörka kvällar. Men att se stjärnorna från 7 våningen är ju alltid extra fint! Igår åt jag min enda mjukglass sommaren 2019! HHB och jag tog Bybanen till Nesttun. Mums.

Jag jobbar med flera projekt: provlapp till en sjal (stavas det så på svenska?), föredrag på klubben imorgon (Postkort från Flyinge), Xanthomendoza (sekvenserna är klara, men analysprogrammet är upptaget!), höstgreja på balkongen, etc. Och så mna köksexperminet; både denna helgen och förra hade vi smulpaj med äpple (och plommon igår). Kanske prova att baka bananbröd och -kaka?

Hälsningar från en solig morgon! Det ska bli 20 grader idag också!

No comments: