Tuesday, April 24, 2018

Bestyr

HHB var en hjälte i går och stannade hemma med vaktmästare, ringde rörmokare, etc. toafix. Allt ordnade sig (men jag undrar vad det kommer att kosta och hur vi ska få bort de svarta ränderna i toalettstolen?). Vår rådgivare på banken ville möta oss för att skriva under nya lånepapper klockan 15:00, så HHB och jag mötte upp där och det var himla trevligt. Första gången vi mötte vår nuvarande bankman! Skönt att mellanfinansieringen är ordnad och att säljaren får sin betalning "senest to virkedager før overtakelse"! Nu händer det!!!


Efteråt föreslog HHB att vi skulle äta middag på sta'n och att jag skulle betala. Det ville jag förstås! Vi åt hamburgare på Egon, och firade med var sin öl. Det var ganska tidigt, så inte så mycket folk, men en del. Skön stämning med lite mysig musik i högtalarna.


Hemma kopplade vi av med lite TV och jag packade 1,5 flyttlåda och en påse till Fretex.


I dag längtar jag till Afrika, och ikväll blir det vårauktion på klubben!

1 comment:

Xanthoria said...

Jobbet har börjat registrera arbetstid i ett system på Personalportalen. Just nu gillar jag det inte! Jag tänker på mina minustimmar istället för att få något gjort! ;(