Friday, January 30, 2015

Tunga tankar

För några dagar sedan skrev jag:

"Du läste det först här:
Det känns inte så viktigt att jobba längre. Eller? För bara några veckor sedan tänkte jag att det var viktigt att fortsätta jobba i den tjänsten jag innehar, eftersom det ger mig tillgång till verktyg för min forskning. För mig viktig forskning, men som inte ingår i arbetsuppgifterna som tekniker.
Men jag är kanske färdig med mina viktigaste projekt inom lavforskningen? Analysera och skriva kan jag göra hemma. Och nu undrar jag vad är motivationen för full insats…"

Jag har inte publicerat det innlägget, och jag tror inte det är en realistisk tanke, att sluta jobba. Jag ska såklart inte sluta jobba! Alla mina negativa tankar i dessa dagar (om mig själv och om tillståndet för världen) är nästan säkert ett resultat av årstiden. För lite dagsljus, för lite sol, för mycket dåligt väder, slask, glatt, och allmänt svårt före för en som går så dåligt som jag. Försöker vara snäll med mig själv, gick t.ex. till frissan i går. Det hjälper; men bara kortvarigt. I dag började jag med dagsljuslampan till frukost. Det hjälper kanske, får vänta och se.

 Måste försöka vara positiv i helgen, för BFK ska delta på Hobbymässa.

No comments: