Sunday, January 18, 2015

Tunga dagar

Dagarna är fortfarande korta, men har ökat med en dryg halvtimme sedan vintersolståndet. Hela förra veckan regnade det och blåste rejält. Från och med idag ska det bli soligare väder, men kallare. Vinter är det, och det känns som den aldrig tar slut...

En enorm strykhög reducerades till ingenting idag. Och så en del undanplock, för CityMaid kommer imorgon. Jag är glad att jag har råd att betala för s.k. hushållsnära tjänster. Två personer i en halv timme varannan vecka. Det är inte aktuellt för mig att betala svart. Om jag hade gjort deras städjobb själv, så hade jag säkert inte orkat jobba heltid! Det enda vi måste göra är att plocka undan på söndagen, så att de kommer till, och ibland dammtorka på ställen, som de inte tar. Fråga mig inte varför, men till exempel golvlister och dörrprofiler glöms. Och våra är vita, så dammet syns.

Fritid: Jag stickar och läser (A. Funder: Stasiland och S. Hustvedt. What I Loved) och jobbar med kortbreven. Men på eftermiddagarna efter jobbet är jag ganska slut. Försöker äta bra och komplettera med D-vitamin. Förra veckan körde jag dessutom dagsljuslampa ett par morgnar. Det brukar hjälpa efter ett par veckor...

No comments: