Tuesday, November 18, 2014

Saker jag önskar jag inte visste

Saker jag önskar jag inte visste. This is a very helpful site if you have questions about MS.

Jag gillar stilen skarpt! T.ex.:

"MS är en skitsjukdom. Det är trist att få MS. Man får vara ledsen över det. Inget snack. Men livet är inte slut för att man får MS. Hur man mår, hur mycket skov man får och hur det påverkar en är helt individuellt. En del kan få ett skov och sen vara symptomfria i tio år eller mer, andra har mer eller mindre besvär. Alltså är det ingen idé att gå och tänka på sjukdomen hela tiden. MS är en sjukdom som kan påverka livet ganska mycket för vissa, och ganska lite för andra. En del tycker att det är jättejobbigt, andra lever sina liv helt som vanligt. Inget är ”rätt” eller ”fel” sätt att reagera. Det handlar ju om dig och ditt liv."

En annan, mer medicinsk, insikt here.

No comments: