Thursday, September 19, 2013

No stress

Världens sämsta och tråkigaste blogg är väl denna! Jag kan nästan inte kalla den för en blogg längre?! Ibland är det för mycket jobb bara att logga in. Men just nu sitter jag på balkongen medan CityMaid-damerna städar lägenheten. Näst sista gången. Sedan får vi se...
Det är svalt i luften, molntäcket spricker upp så sakteliga, jag ser/hör inga fåglar, bara väsen från byggplatsen nere vid "Gryten". På jobbet idag ska jag sätta upp 11 sekvensreaktioner och försöka få ett manuskript färdigt. Spännande nu! Vi är fyra författare, så de ska få läsa min färdigformaterade version till helgen. Förhoppningsvis kan vi skicka in det nästa vecka eller veckan därefter. Samtidigt har vi fyra ett manuskript på review i en annan tidskrift. Och så har jag och en annan medförfattare ett manuskript som är accepterat i en tredje tidskrift! Jag skickade in revisionen för ett par veckor sedan, men vet inte när nästa nummer av just den tidskriften kommer. Jag trodde oktober, men det verkar som den är "försenad".
Nu är nog CityMaid snart färdiga, då ska jag resa till jobbet!
Kärlek och god karma till hela världen!

No comments: