Sunday, August 04, 2013

Om livet ger dig...

Torkild Sköld skriver på sin Fb-sida "Personligt Ledarskap":

"Jag är inte den som går omkring och tänker positivt om allt och alla, utan jag väljer att ha ett för mig realistiskt förhållningssätt i livet och när det är tuffa tider väljer jag att se det som är positivt i situationen. "...
" Jag kan berätta att det har inte alltid varit så i livet. Men en tid började jag förstå att allt som händer mig är neutralt, det är hur jag väljer att reagera på det som händer mig som skapar resultatet. "
...
"Avslutningsvis vill jag bara säga att vi har alltid ett val och det är hur vi förhåller oss till det som händer oss. Många säger att det är lättare sagt en gjort. Då tänker jag alltid att de har inte tränat färdigt. Det är som att springa ett Marathon. 

Om man inte tränar något innan så är det lätt sagt att man skall springa men det kommer bli svårt att göra det. Men om man istället tränar regelbundet lång tid i förväg så blir det precis som det är sagt, lättare att göra det.
Jag vet vad jag väljer i mitt liv. 

Vad väljer du? Du behöver inte svara mig utan svara dig själv istället."

No comments: