Tuesday, June 11, 2013

En... diagnos

Idag är det elva år sedan läkaren meddelade mig den diagnos jag gick och väntade på. Jag var odiagnosticerad i två år; från maj 2000! Det känns som en evighet har passerat sedan dess. Så många resor upp och ner sedan dess... Jag frågade mig själv: "Kan man vänja sig?" Och svarade. "Kanske till en viss grad." Idag vill jag svara: "Jodå, du hade rätt; till en viss grad kan man vänja sig. Men absolut inte helt!"

P.S. 2004: "För mig har de 4 sista åren varit viktiga, och jag har ofta lust att berätta för någon (för alla i världen?!) att det faktiskt är så att vem som helst kan bli sjuk. Ingen kan räkna med att gå genom livet och vara helt frisk hela tiden. Och ingen kan räkna med att få en sjukdom som det är möjligt att bli frisk ifrån. Och därför måste ALLA försöka leva i dag, och vara helt och fullt närvarande i dag. Så mycket som möjligt. Oavsett om livet är perfekt eller inte."

Vem  som  helst  kan  bli  sjuk -  jag också,  du  också ...

No comments: