Thursday, June 14, 2012

Att gå på tur

I förrgår fick jag följa med forskargruppen i Marin Biodiversitet på deras sommarfest. Vi startade med en tur till Herdla på Askøy, som är en gammal flygplats (tyska ockupationen under andra världskriget), numera naturreservat. Vädret var underbart, lärkan sjöng (första gången jag hör det här på Vestlandet), och vi gick en tur innan det blev picknick vid strandkanten. Härligt! Jag är fortfarande stolt och överraskad över att jag kunde gå 1 km utan att vila benen. Efter picknicken (=vila benen) gick jag tillbaka hela kilometern! Fast då var jag tvungen att vila en gång, ungefär fem minuter. När någon (t.ex. en läkare) frågar hur långt jag kan gå, brukar jag svara 500 meter. Men nu kan jag förlänga sträckan! Hurra!
Xanthoria på stenarna, Eldsfjellet i bakgrunden.

Hör lärkan!

No comments: