Saturday, October 22, 2011

Bättre nu

Idag känns det bättre. Har varit en lyckad tur på biblan (ska det skrivas "bibblan"?) idag. Jag och HHB åt lunch på Cafe Aura, hoppas att vi kan komma tillbaka till några rutiner som jag har saknat under våren och sommarn och fram till 15:e september!
Vi (alltså andra "vi" än jag och HHB) har fått besked från tidskriftens editorial board: "regard this a tentatively accepted."! Pust. Medförfattarna på mitt andra samarbetsprojekt har jag inte hört av sedan jag skickade dem min första genomarbetning av manuset. Det är väl lugnt, för min del åtminstone.

Nu är det dags att lugna ner sig, skaffa överblick och prioritera projekt vidare. Ungefär såhär tänker jag:
- Filateliprojekt: 1) Bygga om utställningsexponatet ("Helsaker Sverige 1872-1921", har lust att ställa ut i Kristiansand oktober 2012), 2) Skriva mankolista över mina svenska stämplade frimärken.
- Skrivprojekt: Svårare att prioritera, men jag tror att... - eller, vi får se...! Det kanske är några statistiska analyser som behöver komma i första hand?! Fast de kommer väl egentligen under rubriken 'Vetenskap'... Och så har jag lust att skriva mer i pappersdagboken!
- Vetenskap: Degelia? Xanthoria? Lobaria?
- Hemmaprojekt: 1) Städa balkongen, städa balkongen, städa balkongen!!! 2) Bjuda in en person på middag.

1 comment:

Xanthoria said...

Jag har städat balkongen!!!