Friday, September 16, 2011

Mitt liv, en fredag i september

Nu är det fredag, mitt i Rapport på svt1. Vi har ätit fredagsmiddag med gott rödvin (Zinfandel). Veckan på jobbet har varit hektisk, men tack vare att min arbetskamrat tog över introduktonskursen med tre studenter, så har det gått bra. Tack till KM. Jag har jobbat med rödalger, gröna växter, amfipoder, och fisk...
Utanför jobbet var det också hektiskt, eftersom vi var tvungna att vara färdiga med att städa ut huset på Hop till 15 oktober, då dennya ägaren tog över... Onsdag kväll körde vi minst sex gånger tur och retur Hop. Men vi klarade det! Så imorgon är första lördagen sedan semestern, som vi inte ska dit.
Och så var jag på Haukeland sykehus igår, för en kompis från jobbet hade blivit akut opererad. Jag hälsade på igår eftermiddag och det var fint. Och nu går det bättre med NN, som antagligen blir utskriven imorgon. Jag tar kanske en tur dit igen imorgon. Vi får se. Det har varit så fint väder idag och det blir nog fint imorgon också.
Lever intensivt och fokuserat. Och det var sista sommaren, sista kvällen med The Ark...

No comments: