Sunday, December 19, 2010

59 ganska långsamma...

Jag har snott dom från Eponine.
1. Hur gammal är du om fem år? 47?! ;-)
2. Vem var den sista du träffade? Hans!
3. Hur lång är du? 172.5cm.
4. Vilken var den senaste film du sett? En komedi på filmklubben igår kväll; "Two days in Paris"
5. Vem ringde du senast? Hans!
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till Solveig och frågade om hon hade kommit hem från Kanarieöarna trots allt snö- och flygkaos!
7. Vad är dagens planer? Resten av kvällen ska jag slappa och ordna hyllan med julkort!
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Föredrar ansikte till ansikte-konversationer!
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? De är gifta, med varandra.
10. När såg du senast din mamma? I slutet av juli...
11. Vilken ögonfärg har du? Gråblå.
12. När vaknade du idag? Halv 10-tio, ungefär.
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej!
14. Vilken är din favoritplats? Sängen, med en bra bok! Eller bibblan.
15. Vilken plats föredrar du minst? Sjukhus.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Här!
17. Vad skrämde dig som barn? Stora tuffa killar, som hotar mig.
18. Vem fick dig att skratta senast? Hans!
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, men jag har gett bort de flesta (utom "Sjung med oss, mamma" och "Sgt Pepper's lonely hearts club band".
20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Helst utan.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två när jag läser, en när jag sover.
23. Hur många landskap har du bott i? Mer än ett. Plus några fylken.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Oh yes... long time ago...
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota.
26. Är du social? Ja. Men gillar dessutom att vara ensam.
27. Vilken är din favoritglass? Choklad. Eller mintchoklad.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Spendera på forskning. Och köpa något fint till mig själv.
29. Tycker du om kinamat? Ja.
30. Tycker du om kaffe? Ja!
31. Vad dricker du till frukost? Te eller kaffe.
32. Sover du på någon särskild sida? Vet inte. Men först ligger jag på höger sida en stund, sedan byter jag till vänster, och så somnar jag...
33. Kan du spela poker? Nästan?
34.Tycker du om att mysa? Vem gör inte det?
35. Är du en beroendemänniska? Nä!
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
37. Vill du ha barn? Biologiska barn? Nej. Men jag har 9 icke-biologiska och det vill jag absolut!
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, norska, tyska; det beror på vad man menar med "kan".
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej, tack och lov!
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet!
41. Vad spenderar du helst pengar på? Andra.
42. Äger du dyra smycken? Nej.
43. Har du någon gång testat narkotika? Jag testade något som de påstod var en braja. Men ingenting hände. Det var runt 1990 någon gång...
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Pepparkakor!
45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag känner bara roliga människor!
46. Välj ett ärr på din kropp? Har nästan inga. Men mitt finaste ärr är efter en vaccinationsspruta är jag var mycket liten.
47. Vad har du för ringsignal? Kolibri.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Hmmm... Jag har en rockklänning som mamma hade när jag låg i hennes mage.
49. Flirtar du mycket? Neeej... ;-)
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Vid Lillsjön, Örneström i Östergötland.
51. Kan du byta olja på bilen? Nej.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej!
53. Vilken var den senaste bok du läste? Jag håller på att läsa "Curious Incident of the Dog in the Night-Time" (Mark Haddon, 2003)
54. Läser du dagstidningen? Ja, +/- slarvigt.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Nej, men sjunger och markerar takten.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Spotify!
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Att-göra-lista.
59. När var du i kyrkan senast? Jag var i en hel hög med skånska kyrkor i somras när vi letade efter kalkvägglav i SV Skåne. Den senaste var dock Storetveit kirke här i Bergen, på begravning:-(

Sov gott!

No comments: