Saturday, November 20, 2010

Köpstopp och önskelista

Hur går det med köpstoppet (pga renovering)? Jo, tack, det går ganska bra! Jag har inte köpt något extra i höst, bara mat, frimärken (bara en enda lot på Malmö Frimärkshandels senaste auktion...) och saker som har anknytning till renoveringen! Vilket betyder att jag hungrar efter att köpa kläder. Jag har ensam-hemma-helg och var på sta'n idag - och såg massvis med snygga kläder, som jag önskar mig! Men jag köpte bara mat, schampo, hudkräm, lät PG bjuda mig på kaffe och brownie, och tog en runda på bibblan och lånade tre böcker (ett härligt gratis-nöje!)! Och nu lyssnar jag på musik på Spotify - också gratis! Men jag måste nog klippa mig innan det blir jul, så jag beställde tid hos Janne den 11 december (=dyrt!)...

Saker som dök upp under renoveringen, som vi aldrig har använt och som jag/vi INTE önskar oss i julklapp:
  • Smörgåsgrill
  • Raclett-set
  • Pizza-hjul

Önskelista:
  • Kylskåp (Elto är 11 år och har börjat köra nästan konstant = minusgrader...)
  • Strumpor (brist orsakad av köpstoppet!)
  • Sängkläder (matchar den nya tapeten och gardinerna - lyxigt?!)
  • Ny säng (ja, nu får jag sluta skriva här och istället ge mig ut på nätet och försöka hitta en jag vill ha!)
  • ...mm, ska tänka...

No comments: