Wednesday, September 01, 2010

Separationsångest

Igår skickade jag mitt exponat "Sveriges brevkort 1872-1921" till Kristianstad, där det ska delta i den nationella fimärksutställningen "SKÅNELAND 2010". Det är 80 ark, som är insatta i två album och total vikt är 7 kg. Kände mig nere och orolig och neurotisk efter att jag hade skilts från utställningssamlingen. Idag var jag inne på posten.no tre gånger och till slut kunde jag spåra försändelsen till Oslo, "Sendingen er innlevert til terminal og videresendt  01.09.2010 11:22, 0024 OSLO". Men sedan blir det tyst. Har epostat utställningsledningen, att den är på väg. Så jag hoppas få besked när den är framme. Nu dröjer det ju ända till den 17-19 september innan jag får återse "my precious"... Försöker trösta mig med att jobba med Skåne-stämplarna. Det är dags att ordna med Malmö, men först behöver jag en ny insticksbok!

No comments: