Thursday, September 09, 2010

"Ledig" torsdag

Efter telefonsamtal och nagelbitning - senaste info från posten.no: "Sendingen er ferdig behandlet for eksport  09.09.2010 07:21, 0024 OSLO". Hoppas det släpper nu och rullar på duktigt till mottagaren i Skåne!

För övrigt är jag sjukskriven idag: Det är den dagen i månaden när jag får Tysabri-kur på sjukhuset. Jag var tidigt där, blev klar vid 11-tiden och kunde gå ut och njuta av indian summer-väder i Bergen! Härligt!

Mötte Birte i Laura Ashley-butiken, så nu är tapetvalet för sovrummet klart! Och nu vet jag vad jag önskar mig i julklapp: Matchande sängkläder från Laura Ashley! Vi tog en tur till möbelbutiken där vår filatelist-vän jobbar, han som H och jag ska till på födelsedagsfest på lördag. Det blev ett fint möte, så nu tror jag att jag strax kan bestämma mig för golvet också, i sovrummet. Efteråt gick jag ensam och köpte bröd och reste med bybanen till Fantoft, för jag hade lust att titta på golv i butiken där jag har en annan filatelist-vän. Och minsann, där satt han (fast det är sonen som har tagit över)! Så det blev ett litet möte om golv, innan jag gick till affären och köpte middagsmat och sedan reste hem.

Vi ska ha "krabbeskjell" till förrätt idag. Det blir "comfort food", som tröst efter sjukhusbesöket. Och chokladpudding till efterrätt. Något måste man ju unna sig.

Annars har jag bestämt mig för "köpstopp". Inga kläder, inga böcker, ingen ansiktsbehandling, inget krafs! Bara mat och nödvändigheter! Alla pengar måste gå till ordentliga saker, till exempel renovering.

1 comment:

Xanthoria said...

Passade på att väga mig på sjukhuset. Vi äger nämligen inte någon badrumsvåg. 53,4 kg. Tror att det är bra.