Sunday, July 18, 2010

Härliga semester 2010

Balkongen är städad och fin (jag!), men det är lite kallt att sitta här. Men OK ändå. Jag tog på min mysiga tröja från Asilomar, CA. Har läst ut Knausgård del 5, "Slik forlot jeg Bergen." slutar den. Ska lyssna lite på Melissa Horn. Ska diska en pytteliten disk. Ska gå en tur med regnjackan på. Vi ser på Tour de France, jobbar med filatelin (är prokrastineringen verkligen väck?), pussas, lagar drinkar, äter god mat, pratar, utrotar klädhögar (jag!), går turer och pratar om att köra en längre tur (Bømlo?). Nu ska jag laga en kopp kaffe till mig själv - H är ute och går sin vanliga runda!

1 comment:

Xanthoria said...

Jag tog en promenad ner till Sletten. Jag köpte en mugg kaffe på Narvesen och tog med den till en bänk vid Tveitevannet. Såg på fåglar och människor som matade dem. Läste och skrev i min anteckningsbok. Köpte en korv på bensintationen och åt den. Efter det; en glass på Narvesen. Glassen, en kroneis jordgubb, åt jag medan jag botaniserade mig längs bybanespåren på vagen hem igen. Bra tur!