Wednesday, July 28, 2010

Dagdröm

Ibland får jag lust att tillbringa en tid någon annanstans än här i Bergen; jobba och ha vardagar. Inte ett helt år, det känns för länge. Kanske nio månader. Just nu dagdrömmer jag att H får ett erbjudande om att jobba och forska, till exempel som "professor II" på SLU på Alnarp. Samtidigt så kontaktar Malmö Högskola mig för att fråga om jag kan gästföreläsa (och forska), som vikarie för en av deras fasta lärare. Naturligtvis får vi hyra en fin och stor lägenhet i Malmö med närhet både till restauranter, tåg, buss och Ribban! Jag har aldrig bott i Malmö - jo, det har jag, men bara det första året av mitt liv;-)

1 comment:

EvaP said...

Malmö kan jag också tänka mig att bo i, det skulle vara roligt att ha en pytteliten övernattningslägenhet där - fast väldigt oekonomiskt.

Det tar ju bara 1,5 timme att åka dit från Bromölla,vilket jag planerar att göra i morgon.