Wednesday, January 09, 2008

To Do

Doktor Marwe skriver om "Att Göra":

(Mina kommentarer i parentes)

"Vaccinera mig - jag ska ju till Sthlm" (Behöver jag inte; har blivit sedimentär)
"Ta körkort - lyckas ständigt förtränga detta behov" (Tog jag för snart 20 år sedan - men jag borde kanske skaffa ett norskt?)
"Lämna in kostymen på kemtvätt" (Har ingen kostym)
"Köpa nya proppar - det var lite roligt, men bara ett kort tag, att laga mat i ficklampssken" (Våra proppar är bara en spak som man skjuter på plats om den har gått...)
"Laga cykeln - satans skitungar (säkert fulla brats-wannabees från Malmö nation) sparkade sönder lampa och handbroms" (Sålde cykeln för flera år sedan)
Köpa vantar (Fick vantar i julklapp)

(Men detta betyder inte att jag inte har en lista - en ny lista varje dag = bra och helt nödvändigt för disciplinen...)

No comments: