Saturday, January 19, 2008

Att bo

Jag har bott på sex ställen i mitt liv: Malmö, Flyinge, Lund (två adresser), Oslo, Trondheim, och Bergen (två adresser).

Kommer jag ihåg alla adresserna? Nej! Den första är inte så konstigt, eftersom jag nog var mindre än ett år gammal när vi flyttade därifrån. Det var på Erikslustvägen. Då flyttade vi till huset på Promenaden 4, 240 32 Flyinge. Där bodde jag till jag var drygt 19 år. Nästa adress var Tunavägen 39G: 526, 223 61 (?) Lund - i en studentkorridor på Sparta. Flyttade ihop med H i en studentlägenhet 1991, där var adressen Kämnärsvägen. Men jag kan inte för mitt liv komma ihåg numret eller postnumret! I Oslo köpte vi en trerumslägenhet på Vetlandsfaret. Nummer? Vete f-n, men jag kan nog leta fram det. Och jag minns vad kåken kostade. Sedan blev det Trondheim, men där var jag väl antagligen aldrig mantalsskriven. Wincklers vei, minns inte mer. Kanske ett postnummer XXXX Heimdal. Flydde söderut till Bergen och en studentlya på Fantoft. Jag har ingen aning om vad adressen är där, fastän det bara tar ca 10 minuter att promenera dit! Och så, äntligen, i maj 2000, flyttade vi hit till vår mysiga tvåa, som vi hann köpa innan priserna "rocketed". Här är adressen Armauer Hansens vei 13, 5081 Bergen.

Nästa projekt kanske blir att försöka komma ihåg alla telefonnummer som jag har haft. Du som läser kan ju försöka komma ihåg vem Armauer Hansen var! Han är faktiskt den norrman som finns på flest frimärken ute i världen!

1 comment:

Martin said...

Du ligger sannolikt under genomsnittet med bara åtta adresser. Min lista ser ut så här: Uppsala, Karlstad, Uddevalla (tre adresser), Lund (åtta adresser), Malmö, Stockholm (svårdefinierat antal adresser).