Friday, December 01, 2023

Att leva med MS

 När logistiken tar mer energi än själva aktiviteterna. I dag, minusgrader (= muskelspasticitet) och delvis vinterföre (= rädsla för halka). Då blir det: taxi till Bystasjonen för vaccinering, Bybanen till Høyteknologisenteret och en omväg att gå in till jobbet, taxi till fagdag på Studentsenteret, hiss (om jag hittar en) upp till evenemanget, promenad till glögg på Realfagbygget, byta kläder, taxi ner till julbord på Terminus, taxi eller buss (det senare transportmedlet bara om jag vågar gå backen upp på glatten i mörkret hem). Bara att tänka ut denna logistiken gjorde mig trött. Och trött på att fundera över om aktiviteterna är så roliga att det är värt att lägga pengar på taxi. När det jag egentligen har mest lust att göra är att sitta i soffan med en kopp te, ensam. Ett alternativ kan vara att ta taxi direkt hem efter glöggen och skita i att jag har betalt 250 kr för julbord pluss två alkoholenheter...

1 comment:

Xanthoria said...

Det gick bra! Jag var med på allt, även om det kostade energi och pengar...