Tuesday, April 14, 2020

Påsk 2020

Så var den märkliga påsken år 2020 över! Jag hade ju inte jobbat sedan ca 12 mars, och märkte att jag var utvilad. Så mycket påskpyssel som i år har jag nog inte orkat sedan jag var student! Världens finaste påskris, virkade kaniner, smörgåskrasseodling, pynt på mitt rum, påskägg till oss båda, kakbak, etc. Och har sett en del TV tillsammans med HHB, både real time och från min telefon. Hurra för Chromecast!

Det bästa jag gjorde var att titta på Domkyrkan i Lund högmässan på påskdagen, söndag. De sände direkt, så man kunde se via YouTube. Fint med lite ritualer, fina ord från prästen, fin musik, och mysig känsla av Lund.

Klockan ett idag är vi några stycken som ska ha frimärkemøte, som jag arrangerer via Zoom. Men nu ska jag sätta mig vid skrivbordet och planera min dag!


No comments: