Thursday, March 24, 2016

Påsklov

Jag jobbade måndag och tisdag. Onsdagen ær halv dag hær i Norge. Men jag tog helt ledigt. HHB skulle på jobb, vilket var bra. Då kom jag tidigt upp och hann få undan vansinnigt mycket husarbete!

Medan tvættmaskinen gick, diskade jag och torkade av bænkarna i køket. Torkade av gardinhængaren  och satte upp nytvættade gardiner. Diskade av prylarna som står i fønstret och bytte "utstællning". Det blev en liten samling æggkoppar; det ær ju påsk! Dammorkade listerna och dørrarna i hela lægenheten och avslutade med att dammsuga. Och hænga upp tvætten. Och putsa balkondørrsfønstret och badrumsspegeln.

Allt var klart vid elva-tiden.
Då var det dags att dressa sig och bege sig ut! Ærenden och handla in før påsk! Jag var duktig och åt lunch på sta'n också. Hittade næstan allt på listan och slæpade en tung ryggsæck uppfør sista backen hem. Pust!

No comments: