Friday, November 15, 2013

Snott från "Bokhora"

Nu kör vi en vinterenkät tycker jag! En fredagsenkät, tycker jag!

Senaste bokköp: Köpte en bok på frimärksklubbens miniauktion: Med blyant på Grini de siste 8 måneder (Ragnvald Jørgensen).

Senaste bibblolånen:
Sunset Park (Paul Auster), Pnin (Vladimir Nabokov), Selvfølelsen (Guro Øiestad). Pnin läste jag ut häromdagen.
Senaste utlästa boken: Alltings början (Karolina Ramqvist). Och så Pnin, förstås!

Favorittidning: Vi Läser och Lavbulletinen.

Plats där jag helst läser: I sängen.

Så sorterar jag min bokhylla: 1) Ämnesvis; facklitteratur, poesi, romaner och pocket och 2) alfabetiskt. Det är målet, men men...

En bok som jag minns att jag läste när jag var liten: "Jag minns ju typ alla!" Men t ex Barnen i Hattstugan (Elsa Beskow), Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige (Selma Lagerlöf) och allt av Astrid Lindgren och Barbro Lindgren. Och Nalle Puh, Fem-böckerna, alla möjliga hästböcker, osv osv.

Vilken bok i min bokhylla har jag ägt längst: Det ska jag ta reda på i helgen!

Vad ser jag mest fram emot att läsa i vinter: Någonting som inspirerar mig! En utmaning!

No comments: