Saturday, March 09, 2013

Två veckor

Påsk om två veckor, det ser jag fram emot! Då ska jag hyra en bil och så ska jag och HHB exkurera! Jag ska äta godis, läsa bra böcker och se på TV!

Egentligen skulle det här inlägget ha rubriken "Ketchupeffekten"; efter några lugna veckor hände plötsligt "allt" torsdag/fredag! 1) Slutspurtar med ett manuskript, 2) medförfattar två(!) andra manus, 3) Teloschistaceae-artikeln som kom måste jag naturligtvis läsa, 4) så fick jag en förfrågan om att vara referee (från en tidsskrift som jag aldrig varken publicerat eller varit faktagranskare för!), 5) X. calcicola-datafilen ska färdigställas, och 6) ett nytt projekt kom till DNA-lab (jag ska extrahera från Iberiasniglar ("mördarsnigel"...). Och våren är på väg! Och jag har varit på bibblan idag och lånat två böcker, som verkar jättebra båda två!

1 comment:

Xanthoria said...

Ännu ett projekt till kom idag, "Crustacea, Lophogastrida"! http://en.wikipedia.org/wiki/Lophogastrida