Sunday, July 01, 2012

Semester

Idag är första dagen av min semester! Egentligen imorgon måndag, men jag tycker att det passar att 1 juli är första dagen!
- Tour de France startar idag
- Finalen i EM i fotboll ikväll: Spanien-Italien

Jag har redan hunnit med många saker på min fixa-lista:
- Köpa diverse saker som man behöver på resa, t.ex. fotkräm, solkräm och strumpor
- Klippa luggen
- Beställa nya glasögon
- Städa balkongen
- Städa skrivbordet och en av lådorna(!)
- Starta prenumeration på "Vi läser" (mkt nöjd!)
- Lösa korsord
- Gå på cafè
- Byta batteri i klockan
- Äta jordgubbar ihop med min HHB!
...

"Men dagböckerna är bara för mig själv. För mig har skrivandet blivit ett sätt att tänka, både rationellt och känslomässigt. Jag klarar mig inte riktigt utan det. Jag känner mig som en ganska ointelligent människa när jag inte skriver. Frånvarande och ointelligent." (Vallgren, i 'Vi läser')

1 comment:

Xanthoria said...

Jag, Louise, skriver naturligtvis förutom bloggen också dagbok! På papper.