Sunday, January 01, 2012

Mitt år 2011

Jag bläddrar i Filofaxen, medan Wiener Sängerknaben sjunger på Nyårskonserten från Wien. Mariss Jansons dirigerar.

Det verkar som 2011 inleddes med jobb den 3 januari, och så fortsatte det med mycket jobbande... Till exempel står det den 25-26 januari: "Jobba som en idiot"! Renoveringsarbetet på lägenheten, som varade hela hösten 2010, avslutades (äntligen) i februari. Sista inspektion var 23 februari och jag gav Birte en orkide. Den 1 mars markerade HHB och jag att vi hade varit förlovade i 10 år! Årsmöte i frimärksklubben...
På eftermiddagen dagen efter hittades HHBs mamma... Minnet har inte bleknat. Hon avled  fem dagar senare. Och allt som kom i kölvattnet av det, har färgat hela året 2011. Jag tog en tur till Flyinge de sista dagarna i mars och fick vila litegrann.
Påsken var sent i april, och vi gjorde några fina exkursioner. Längre fram på våren startade arbetet med att städa inför försäljningen av huset på Hop. Senare handlade all vår fritid om att tömma och städa ut, det var inte färdigt förrän dagen innan överlämningen i september.
Semester hela juli! Vi reste till Skåne den 7-18 juli. Den mesta tiden använde vi till "X. calcicola-projektet". Vi hann med att besöka hela 54 kyrkogårdar! Mestadels fint väder.
Vi kom hem bara några dagar innan Oslo/Utøya-katastrofen.
Sorg, jobb, Hop och regnväder - det kändes som om det aldrig skulle ta slut.
Men hösten kom dessutom med en del höjdpunkter. En av dem var att resa till Frankfurt och vara med om Luises första skoldag! En annan var 80årsfesten vi var bjudna på; fint väder och en underbar kväll! Konferensen i Aberdeen gick fint, och jag har tänkt hela hösten att den hjälpte mig att förstå mer om mitt jobb. Bland annat hur viktigt det är att jag är tydlig! Direkt efteråt reste jag till Kastrup där jag mötte HHB inför hans stunt på Lunds Botaniska förening! Det var härligt! Desutom reste jag en tur till Trondheim på "barcoding"-workshop, som var mycket bra.
Frimärksutställningen Bergen Hundre var delvis en besvikelse för mig. Men det var socialt och trevligt, naturligtvis! Och en trevlig 100-årsfest den 10 december!
Sist men inte minst, så firade vi jul i Skåne för första gången sedan 2004!
PROST!

1 comment:

Siv said...

PROST!